Sabtu, 24 Oktober 2009

PT.Djarum

We are the leading manufacturer of kretek in the world. For more than 50 years, we have delivered high-quality kreteks to ensure our customer satisfaction. Our well known brands, such as Djarum Super, Djarum Black and LA Lights, are sold in numerous countries and already become international best sellers. Our success comes from diverse array of highly talented people who are fueled with passion for performance, dedication and being consistently innovative. Our environment is all about teamwork, integrity and mutual respect. We are searching for people with shared passion, dedication and values to join our team as:
Cost Estimator (Kudus)
Requirements
  • Candidate must possess at least a Diploma or Bachelor's Degree in Engineering (Civil) or equivalent.
  • Applicants should be Indonesian citizens or hold relevant residence status.
  • Fresh graduates/Entry level applicants are encouraged to apply.
  • 1 Full-Time positions available.
  • Must have 1-2 years of experience as a Cost Estimator
  • Able to create RAB (Rencana Anggaran Bangunan)
If you believe that you have what it takes and wish to be part of our team, you can submit your cover letter by clicking "APPLY" below or send an e-mail to us along with curriculum vitae to: recruit@djarum.com This e-mail address is being protected from spambots, you need JavaScript enabled to view it . Should you need complete information please visit our website below.

Jumat, 23 Oktober 2009

CPNS PEMKOT YOGYAKARTA(4-10 november)

 Bersama ini diberitahukan bahwa Pemerintah Kota Yogyakarta akan menyelenggarakan seleksi Pengadaan Calon Pegawai Negeri Sipil Daerah dari Pelamar Umum dengan ketentuan sebagai berikut:
Persyaratan Pelamar
  • Berusia serendah-rendahnya 18 (delapan belas) tahun dan setinggi-tingginya berusia 35 (tigapuluh lima) tahun pada tanggal 1 Januari 2010 dan dapat berusia lebih dari 35 (tigapuluh lima) tahun sampai dengan 40 (empat puluh) tahun per tanggal 1 Januari 2010, harus mempunyai masa kerja tidak terputus, paling kurang 12 (dua belas) tahun 8 (delapan) bulan dihitung sampai dengan 31 Desember 2009
  • Tidak sedang melanjutkan pendidikan ke jenjang yang lebih tinggi;
  • Semua Pelamar dengan Kualifikasi Pendidikan DII, DIII, Sarjana dengan minimal Indeks Prestasi ( IP ) Kumulatif 2,75 kecuali bagi Pelamar yang masih mengabdikan diri sebagai Tenaga Bantuan (Naban) di Pemerintah Kota Yogyakarta, dengan melampirkan Surat Keputusan Pengangkatan menjadi Naban oleh Kepala SKPD/Kepala Bagian pada Sekretariat Daerah yang pertama dan terakhir. Dikecualikan, bagi pelamar yang diterima sebagai guru kelas pada sekolah dasar yang memiliki pendidikan D2 PGSD wajib menempuh pendidikan dan lulus S1 PGSD secara swadana selama-lamanya 5 (lima) tahun sejak diangkat sebagai CPNS
Tatacara Pelamaran
  • Registrasi peserta secara on line melalui website rekrutmen CPNS Pemkot Yogyakarta (link terlampir dibawah artikel ini) mulai tanggal 4 November 2009 pukul 08.00 WIB s/d 10 November 2009 pukul 24.00 WIB;
  • Mencetak bukti registrasi on-line sebanyak 2 (dua) lembar dan menandatangani bukti registrasi on-line
  • Surat Lamaran ditujukan kepada Walikota Yogyakarta ditulis dengan tangan sendiri, menggunakan tinta hitam dan ditandatangani, serta menyebutkan Jabatan yang dilamar (tanpa materai)
  • Pendaftaran dianggap sah apabila berkas lamaran yang telah dilengkapi persyaratan diserahkan kepada panitia pengadaan mulai tanggal 5 – 11 November 2009 jam 08.00 s/d 13.00 WIB kecuali hari Jum’at dan Sabtu sampai dengan jam 11.00 WIB bertempat di : PUSDIKLAT DEPDAGRI REGIONAL YOGYAKARTA Jl. Melati Kulon Nomor I Baciro Yogyakarta.
  • Ujian tertulis dilaksanakan serentak se Propinsi DIY pada Minggu tanggal 22 November 2009 pukul 08.00 WIB s/d selesai
FULL INFO DOWNLOAD DISINI

(PLANET SURF)-BALI

PT. PLANET SELANCAR MANDIRI
(PLANET SURF)
We are very fast growing retail company, specializing in teenage fashion and surf wear within leading international brands, looking for high caliber candidates who have big passion for fashion retail on surfing industry, a team player, able to create a hard and smart working environment, willing to provide the best, honest and have integrity to reach our vision and mission. join our team as:

INVENTORY CONTROL STAFF
Qualification :
Single, male, age max 28 years oldS1 degree in related field, from engineerimg are preferablyMinimum 1 years experience in retail industry, fresh graduate are welcome to applyGood analytical skills, good logical thinking and good team workComputer literate is a must (Ms. Office)Hard working and ability to work under pressureAvailable for placement Bali
MERCHANDISER STAFF (MD)
Qualification :
Male / female, with age max 25 years oldBachelor degree in related fieldHave experience minimum 1 years in merchandiser, preferably on retail fashion industry, fresh graduate are welcome to applyAble to follow up an order from preparation detail, analytical product, handling materials, accessories, communicate and follow up both with supplier and storeComputer literate (Ms.Office) is a mustGood interpersonal relationship skills with team work attitude
SALES ADMINISTRASI STAFF
Qualification :
Female, age max 25 years old (single)Minimum D3 from any discipline knowledge, SMK are welcome to applyMinimum have 1 years experience in administration, fresh graduate are welcome to applyComputer literate (Ms.Office) is a mustGood team work, self motivated & hard working
STORE HEAD
Qualification :
Female / Male, max 28 years old (single)Bachelor degree in related fieldMinimum 1 years experience in fashion retailGood analytical skills in sales & store operationStrong leadership, goal oriented and love challengesOptimistic, motivator & confidenceAvailable for placement Bali
SALES PROMOTION BOY/GIRL (SPB/G) & CASHIER
Qualification :
Female / male, max 23 years old (single)Minimum SMU / SMK
D3 for CashierFluent in oral English, fluent in written is a plusGood looking, dynamic, flexible and strong motivationPleasant personality, attitude and interactive with peopleHeight min 160 cm (female) & 170 cm (male)Available for placement Bali
Please send your resume, CV and recent photograph within 7 days from advertisement to :
HRD
PT.Planet Selancar Mandiri
Jl.Mertasari No.7 Bjr Pangubengan Kangin Kerobokan Kuta – Bali
or
hr_recruitment@planetsurfonline.com

LOWONGAN HRD-BANDUNG

d’Batoe Boutique Hotel Bandung
Urgently seeking for qualified candidates for
HRD Staff
· Female, max 25 years old of age
· Min.Diploma or Degree University (Psychology, Management, or relevant field)
· Has at least 1 yrs working experience in the same position  (Fresh Graduated are welcome to apply)
· Excellent command in English
· Computer literate
· Hard work, energetic, and talented
· Hold relevant residence status (Bandung)

Please address your interest by sending your recent photograph and CV
to:
Human Resources Department
d’Batoe Boutique Hotel
Jl.Pasirkaliki No. 78, Bandung 40171
West Java – Indonesia
or email : hrd@dbatoe-hotel.com

LOWONGAN AKUNTING-BANDUNG

Kami adalah Dealer Mercedes Benz dan Main Dealer Kawasaki di Bandung membutuhkan :
ACCOUNTING STAFF
Pendidikan S1 Akuntansi
Laki-laki, usia maks. 30 tahun
Pengalaman di bidang akuntansi
Familiar dengan komputer
Cerdas, rajin dan ulet

Surat lamaran lengkap dikirim paling lambat
tanggal 23 Oktober 2009 ke :
PT. CITRAKARYA PRANATA
Jl. Soekarno Hatta no. 727 Km. 6
Bandung 40286 atau
Email :
hrd@ckp.co.id
lilis.sn@ckp.co.id
chaeruddin@ckp.co.id

PT. Duta Anggada Realty-ADMINISTRATION (Adm)

PT. Duta Anggada Realty is seeking qualified employee for the below
positions:
ADMINISTRATION (Adm)

Requirement:
1. Female, 21 – 25 years old
2. Min. has a High School Degree,
3. Have experience in administration min 1 years
Or fresh graduate are welcome to apply
4. Has high knowledge to Filling System, Administration System & Office
Management.
General requirement:
1. Has the ability to work under pressure & tight dateline
2. Result-driven and detail-oriented
3. Creative, a good team player
4. Strong in communication skill and analytical thinking
5. Computer Literate
Please send your CV and last photo to: recruitment@dutaanggada.com
Thanks & Regards,
Recruitment

CPNS DPR-RI

SEKRETARIAT JENDERAL
DEWAN PERWAKILAN RAKYAT REPUBLIK INDONESIA
Jalan Jenderal Gatot Subroto – Jakarta 10270

P E N G U M U M A N
NOMOR : KP.03/300/DPR RI/X/2009

PENERIMAAN CALON PEGAWAI NEGERI SIPIL
SEKRETARIAT JENDERAL DEWAN PERWAKILAN RAKYAT
REPUBLIK INDONESIA TAHUN 2009


Sekretariat Jenderal Dewan Perwakilan Rakyat Republik Indonesia membuka kesempatan bagi putra-putri terbaik Warga Negara Indonesia lulusan S1 dan S2 untuk diangkat menjadi Calon Pegawai Negeri Sipil (CPNS) Sekretariat Jenderal Dewan Perwakilan Rakyat Republik Indonesia.
Tahapan dan jadwal Kegiatan, sebagai berikut :
  1. Pendaftaran registrasi online dimulai pada tanggal 24 Oktober s.d. 7 November 2009;
  2. Alokasi formasi sejumlah 161 (seratus enampuluh satu) orang, dengan jenjang pendidikan S1 dan S2.
  3. Persyaratan dan informasi selengkapnya dapat dilihat pada website www.dpr.go.id. mulai tanggal 24 Oktober 2009
  4. Pendaftaran yang dilakukan sebelum tanggal 24 Oktober 2009 dianggap tidak berlaku.

Jakarta, 20 Oktober 2009
TIM PENGADAAN CPNS SETJEN DPR RI

Rabu, 21 Oktober 2009

CPNS Lembaga Sandi Negara(19 okt- 2 Nov)

Lembaga Sandi Negara memberikan kesempatan kepada pemuda/pemudi Indonesia untuk diangkat menjadi Calon Pegawai Negeri Sipil di Lembaga Sandi Negara dengan perincian sebagai berikut:
Kualifikasi Pendidikan
  • D3 Komputer 2 orang
  • D3 Jurnalistik 2 orang
  • D3 Kearsipan 2 orang
  • D3 Administrasi 2 orang
  • D3 Akuntansi 3 orang
  • D3 Teknik Listrik 2 orang
Persyaratan
  • Warga Negara Republik Indonesia.
  • Bertaqwa kepada Tuhan Yang Maha Esa.
  • Berusia serendah-rendahnya 18 (delapan belas) tahun dan setinggi-tingginya 35 (tiga puluh lima) tahun pada tanggal 1 Desember 2009.
  • Tidak pernah dihukum penjara atau kurungan berdasarkan putusan pengadilan yang mempunyai kekuatan hukum yang tetap.
  • Tidak pernah diberhentikan dengan hormat tidak atas permintaan sendiri/tidak dengan hormat sebagai Pegawai Negeri Sipil/Anggota TNI/Anggota Polri atau diberhentikan tidak dengan hormat sebagai pegawai swasta.
  • Tidak sedang berkedudukan sebagai Calon/Pegawai Negeri.
  • Berkelakuan baik.
  • Sehat jasmani dan rohani.
  • Bersedia ditempatkan diseluruh wilayah Negara Kesatuan Republik Indonesia.
  • Bersedia untuk tidak mengundurkan diri/berhenti ataupun diberhentikan tidak dengan hormat selama 5 (lima) tahun sejak yang bersangkutan diangkat menjadi CPNS.
Pendaftaran dan Penyampaian Berkas
  • Surat lamaran ditulis tangan sendiri dengan tinta hitam di atas kertas folio bergaris dengan mencantumkan biodata antara lain nama, tempat/tanggal lahir, alamat jelas, agama, no. telepon/HP, pendidikan terakhir dan ditujukan kepada Kepala Lembaga Sandi Negara u.p. Sekretaris Utama.
  • Seluruh berkas dimasukkan ke dalam map warna biru dengan menuliskan kode jabatan yang dilamar di sudut kanan atas map.
  • Pendaftaran dilakukan dengan menggunakan jasa POS. Berkas dikirim ke:
PO BOX No : 7357/JKS.PM
JAKARTA 12073
  • Waktu penerimaan lamaran/berkas mulai tanggal 19 Oktober 2009 s.d. 2 November 2009 (cap/stempel pos).
Download Full InfoDISINI.

Permata Bunda Hospital(bidan,perawat,IT,Accounting)-max 31 Okt

Employment in Permata Bunda Hospital
Description: PRECIOUS MOTHER Hospital Hospital is being developed in Cibitung - Bekasi.


Vacancy for:
Hospitals are developing in Cibitung - Bekasi need some energy, such as:
1. Hospital Marketing
2. IT
3. Staff Finance / Accounting
4. Midwife/Bidan
5. Nurses/Perawat

Work Location at: Cibitung - Bekasi

Requirements:

1. Male / female
2. Age:

maximum: 28 years> (1, 2, 3)
maximum: 23 years> (4, 5)

3. Education:

S-1> (1, 2, 3)
D-3 Obstetrics> (4)
D-3 Nursing> (5)

4. Experienced preferred at least 1 Hospital tahn (1 - 5)
5. Willing to work 3 shifts, and yet a family> (4, 5)
6. Institutions based in East Jakarta and Bekasi surrounding

Send your application and CV via POST to:
HRD RS PERMATA BUNDA
Perum Gramapuri Tamansari - Cibitung Blok. C-1 No. 8 - 10
Bekasi 17520, Jawa Barat.
Or via email to: muh_syayuti@yahoo.com

Include in the letter of application, you will find this job information on how and resources (from what website or newspaper or anything else).

Employment closed on October 31, 2009

PT. Kliring Penjaminan Efek Indonesia-Internal Auditor(fresh graduate)

A company in capital market industry -  subsidiary company of Indonesia Stock Exchange, urgently needs some candidates to fill position as:
Internal Auditor

Qualification
·         Bachelors (S1) degree from reputable universities in accounting
·         Min. GPA: 3 (scale : 4.00);
·         Minimum 1 years experience as external auditor in reputable KAP
·         Have certificate, experience, and familiar in Capital Market activities is an advantage
·         Good written and spoken in English;
·         Personal skills:
Ø  Excellent analytical skills.
Ø  Good team work and continuous learning improvement
Fresh graduate is welcomed
Please send your comprehensive resume and recent photograph to:
HR Dept.
PT. Kliring Penjaminan Efek Indonesia
Indonesia Stock Exchange Building Tower I, 5th Floor
Jl. Jend. Sudirman Kav. 52-53, Jakarta 12190
Or by email: recruitment@kpei.co.id (code: SPI)
You can find out more details of us on www.kpei.co.id

LOWONGAN KERJASMA, SMK, DAN DIPLOMA I (max 28OKT'09)

Tanggal Penutupan : 28 Oktober 2009
Silahkan Login sebagai Pencari Kerja atau Silahkan isi formulir pendaftaran

Sebuah perusahaan retail terbesar di Jawa Tengah di bawah menagement Holding Rita Group, mengundang anda, para calon para profesional yang dinamis untuk berkarir di PT. RITA RITELINDO Unit KATO KROYA.

Syarat:

1. Perempuan, USIA MAX. 25th
2. Pendidikan min. SMA
3. Tinggi badan minimal 157cm
4. Sehat (dibuktikan dengan Surat Keterangan Dokter)
5. Berkelakuan Baik (Dibuktikan dengan SKCK dari Kepolisian)
6. Mengirimkan Surat Lamaran Kerja
7. CV
8. Photo Copy KTP
9. Pas foto terbaru 3×4 2 lembar, 4×6 2 Lembar
10. Ijazah Terakhir yang telah dilegalisir
11. Transkrip Akademik yAng telah dilegalisir
12. Sertifikat Lain yang relevan


Fasilitas:

1. Jenjang karir yang terbuka
2. Gaji sesuai UMK
3. Jamsostek


Kirimkan berkas lamaran ke Personalia Kato Grosir & Eceran, Jl. Jend. A. Yani, Lantai 2 Pasar Baru Kroya.
Telp. 0282-494538

Lamaran yang kami proses hanya lamaran yang dikirim via pos atau dikirim langsung ke alamat diatas.

Contact Person: Personalia up. SIGIT FAHRUDIN, SH.

CPNS BANGKA-(16-30 Okt)


         Berdasarkan Surat Menteri Pendayagunaan Aparatur Negara Republik Indonesia Nomor : 376.P/M.PAN/9/2009 Tanggal 14 September 2009 Perihal: Persetujuan Rincian Formasi CPNS Daerah Tahun 2009, dengan ini Pemerintah Kabupaten Bangka membuka kesempatan untuk menjadi CPNSD Kabupaten Bangka Formasi Tahun 2009 sejumlah 391 Orang dengan rincian sebagai berikut :

II. SYARAT PENDAFTAR :


1.Warga Negara Indonesia.
2.Berusiaserendah-rendahnya18Tahundanpalingtinggi35Tahundihitungsampaidengan01JANUARI2010.BagiMerekaberusia
lebihdari35TAHUNdantidaklebihdari40TAHUNyangbekerjapadaInstansiPemerintahatauLembagaSwastayangberbadan
hukumyangmenunjangkepentingannasionalsecaraterusmenerus(tidakterputus)denganmasakerja12Tahun9Bulandihitung
mulaidari17April2002sampaidengan01JANUARI2010(masakerjapalingkurang5tahunpada17April2002sesuaiPeraturan
PemerintahNomor:11Tahun2002))denganmelampirkanFotocopySahSuratKeputusan/BuktiPengangkatanPertamasampai
PemerintahNomor:11Tahun2002denganmelampirkanFotocopySahSuratKeputusan/BuktiPengangkatanPertamasampai
denganPengangkatanTerakhir,dariKepala/PimpinanInstansiPemerintah/LembagaSwastanasionalyangdilegalisirolehpejabatyang
berwenang.
3.Sehat Jasmani dan Rohani berdasarkan Surat Keterangan Dokter Pemerintah.
4.Tidak pernah dihukum penjara atau kurungan berdasarkan putusan pengadilan yang telah mempunyai kekuatan hukum yang tetap
karena melakukan suatu tindak pidana kejahatan.
5.Tidak pernah diberhentikan dengan hormat tidak atas permintaan sendiri atau tidak dengan hormat sebagai PNS/Anggota TNI/Anggota
Kepolisian Negara, atau diberhentikan tidak dengan hormat sebagai pegawai swasta.
6.Tidak berkedudukan sebagai Calon Pegawai Negeri Sipil/Pegawai Negeri Sipil.
7.Mempunyai Pendidikan, kecakapan, keahlian dan ketrampilan yang diperlukan.
8.Mempunyai Integritas tinggi dan berkelakuan baik.
9.Tidak menjadi anggota atau pengurus parpol.
10.Berasal dari sekolah/ akademi/PTN/PTS/ yang terakreditasi atau telah mendapat izin penyelenggaraan dari Dirjen DIKTI.


III.KETENTUAN PENDAFTARAN


1.Lamaran dikirim melalui PT. POS tercatat mulai tanggal 16 s.d 30 Oktober 2009 ( Stempel Pos ) dengan menggunakan amplop coklat
ukuran 23 x 11 Cm yang tersedia di Kantor Pos.
2.Bagi pelamar yang mengirim lamaran sebelum dan sesudah tanggal ditetapkan tidak akan diproses.
3.Tidak menerima surat lamaran yang diantar langsung.
4.Surat lamaran ditulis tangan sendiri dengan tinta hitam & ditandatangani sendiri oleh pelamar (bermaterai Rp. 6000,-) dengan
mencantumkan :
- Nama Lengkap ( semua gelar pendidikan dituliskan dibelakang nama )
- Jenis Kelamin
- Tempat/Tanggal Lahir
- Alamat Jelas ( Jalan, Dukuh/Kampung, RT/RW, Kelurahan, Kecamatan, Kabupaten dan Provinsi ).
- Nomor Telepon rumah dan HP bila ada (telepon yang mudah dihubungi).
- Nomor Telepon rumah dan HP bila ada (telepon yang mudah dihubungi).
- Jenis Jabatan, Kode Jabatan.
Surat Lamaran dilampiri dengan :
a. Pas photo hitam putih terbaru ukuran 3 X 4 sebanyak 6 Lembar. Dan dibaliknya ditulis nama dan alamat pelamar.
b. Fotocopy Ijazah yang dipersyaratkan dan transkrip akademik, yang telah dilegalisir oleh pejabat yang berwenang ( legalisir
    stempel basah).
   ( Ijazah sementara / Surat keterangan lulus / bukti yudisium tidak berlaku ).

DOWNLOAD FULL INFO DISINI
 

PT. GRACIA TRIMITRA -Desainer Grafis(28 Okt)-SEMARANG

Tanggal Penutupan : 28 Oktober 2009

Dibutuhkan Desainer Grafis
- Pria
- Pendidikan min D3
- Bersedia ditempatkan di Jakarta
- Fasih berbahasa Inggris baik lisan maupun tulisan
- Mampu menoperasikan komputer sesuai bidangnya

Lamaran lengkap di bawa / dikirim ke:
PT. GRACIA TRIMITRA MANUNGGAL
Jl. Telaga Bodas I / 1B, Semarang
email:hrd.graciamanunggal@yahoo.com
(Tuliskan posisi yang dilamar dalam Subject email)

Senin, 19 Oktober 2009

Lowongan Kalbe Farma-October 31, 2009

We are a leading pharmaceutical company. With variety of innovative products, solid marketing strategy, committed research and development and reliable human resource, the company has established its position as a prominent and well respected player both in local and global market.
We believe in delivering the best to our customers, encouraging our people to strive for excellence and continuous challenge themselves to make improvement, agile and supporting each other and most of all, we believe in integrity as our foundation for success. We are looking for individual who has the passion to make a difference as:
Audit Internal Officer (AI)
Requirements
  • Age max. 26 years old
  • Bachelor degree in Faculty of Accounting/Finance/Management with min. GPA. 3.0
  • Max. 1 year experience, fresh graduates are welcome
  • Willing to be located in Cikarang
  • Energetic, self motivated with strong analytical ability and good interpersonal skill
  • Willing to travel
Operating Room Specialist
Responsibilities
  • Manage our surgical products portfolio
  • Establish and maintain relationship with Key Opinion Leader having expertise in phacoemulsification and vitreoretinal procedure
  • Communicate a current, effective and accurate phaco procedure to customers
Requirements
  • Bachelor degree in Science
  • Has established network with KOL and decision makers for ophthalmology market
  • Experience with KOL development
  • Strong communication and presentation skill
  • Ability to influence and manage relationship at all levels
  • Proven track record in managing the sales of ophthalmology products
  • Closing date: October 22, 2009
Medical Representative (MR)
Requirements
  • Pendidikan min. D3 jurusan eksakta dengan IPK min. 2.75
  • Usia maks. 28 tahun (fresh graduate) & maks. 30 tahun (MR Pengalaman)
  • Memiliki kemampuan interpersonal dan persuasi yang baik
  • Berpenampilan menarik dan customer oriented
  • Memiliki SIM C dan motor
  • Bersedia ditempatkan di seluruh Indonesia
  • Lebih disukai yang memiliki pengalaman sebagai MR
  • Closing date: October 31, 2009
Administrasi (Adm)
Requirements
  • Usia maksimal 27 tahun
  • Pendidikan min. D3 jurusan Komputer Akuntansi/Manajemen/Sekretaris
  • Menguasai Ms. Office
  • Cekatan, teliti, ulet dan bertanggungjawab
  • Energik dan memiliki kemampuan interpersonal yang baik
  • Closing date: October 31, 2009
Medical Executive (ME)
Requirements
  • Age max. 28 years old
  • Bachelor degree in Medical Faculty with min. GPA. 3.0
  • Min. 1 year experience as Medical Executive, fresh graduates are welcome to apply
  • Have good logic, analytical thinking ability and strong presentation skill
  • Creative, innovative and a self started person
  • Fluent in English (both oral and written)
Product Manager (PM)
Requirements
  • Bachelor degree in Medical/Pharmacy with min. GPA. 3.0
  • Min. 2 years experience as Product in Pharmaceutical Industry
  • Having strong logical/analytical thinking ability and strong interpersonal skill
  • Creative, innovative and a self started person
  • Have close relationship with customers/K.O.L
  • Fluent in English (both oral and written)
Kindly send your Application Letter, CV and Recent photograph to the following address with position code to: recruitment.kalbe@kalbe.co.id This e-mail address is being protected from spambots, you need JavaScript enabled to view it . Only those who meet the requirements need to apply. Should you need complete information please visit our website below.

PT Eins Trend is an export oriented PMA

Vacancy (urgent): Accounting/Finance/Tax Staff (2 person)
PT Eins Trend is an export oriented PMA garment manufacturer which based on
bonded zone at Sadang, Purwakarta. Currently we are seeking a qualified
person to fill the Accounting/Finance Staff or Tax Staff position with the
following responsibilities:

. Responsible in all finance/accounting activities as well as
general administration and accounts reconciliation and other regular reports
. Maintain good relationship with colleagues
. Verifies validity, completeness, accuracy of document processing
. Report to the Finance / Accounting / tax Chief
S/he should :
. willing to work either at Purwakarta or Jakarta
. able to communicate in english (oral and written)
. not more than 28 years old
. having at least bachelor/S1 degree in
finance/accounting/commerce/
business-law graduated from recognised
University with good appreciation. . computer literacy, especially in MS-Excel/MS-Office, and
accounting application
. having strong knowledge in finance, accounting and taxation.
Having tax certification (Brevet B. Brevet C) will be preferred for Tax
staff position.
. good problem solving, mature, independent, analytical thinking
and attention to detail
. result oriented and able to work under pressure
. having experince several years in the field of Finance /
Accounting / Tax. will be preferred.
If you meet the criteria above, please submit your application and mention
the position you are applying for, attached with current CV, expected salary
and new photo to:
PT Eins Trend
Attn. Finance/Accounting Dept.
Jl Raya Sadang Subang, Kp Kiara Dua
Desa Cikumpay, Campaka
Purwakarta – 41181
or via email (with format MS-Word ):
Eins.recruit@gmail.com
Not later than two weeks after this ad.
Only short-listed candidate will be contacted for further recruitment
process.

PT Perkebunan Nusantara VII (Persero)-Lampung, Sumatera Selatan, dan Bengkulu

PT Perkebunan Nusantara VII (Persero) sebuah BUMN dengan wilayah kerja daerah Propinsi Lampung, Sumatera Selatan, dan Bengkulu mengundang tenaga-tenaga potensial yang gigih, ulet, mau bekerja keras, berani menghadapi tantangan, memiliki motivasi tinggi dan punya integritas dengan latar belakang pendidikan:

* S1 Pertanian Program Studi Agronomi; Ilmu Tanah; Sosial Ekonomi Pertanian; Ilmu Hama dan Penyakit Tumbuhan (Kode : TAN)
* S1 Mekanisasi Pertanian (Kode : MEK)
* S1 Teknik Elektro program studi Arus Kuat (Kode : ELK)
* S1 Teknik Mesin program studi Konversi Energi (Kode : MES).
* S1 Teknologi Pertanian program studi Teknologi Hasil Pertanian (Kode : THP)
* S1 Teknik Industri (Kode : IND)
* S1 Teknik Kimia (Kode : KIM)
* S1 Ekonomi Akuntansi (Kode : AKT)
* S1 Ekonomi Manajemen (Kode : MNJ)
* S1 Informatika, keahlian Jaringan (Network Specialist) (Kode : INF)

Persyaratan

* Warga Negara Indonesia, Lahir setelah 31 Oktober 1979.
* IPK Minimal 2,75 (PTN) dan 3,00 (PTS).
* Bersedia ditempatkan di seluruh wilayah kerja perusahaan.
* Diutamakan memiliki pengalaman kerja yang relevan dengan bidang yang dilamar.
* Karena sifat pekerjaan yang dilakukan, dibutuhkan laki-laki untuk Kode : TAN, MEK, ELK, MES, THP, IND, dan KIM. Diutamakan laki-laki untuk Kode : AKT, MNJ, dan INF.
* Tidak pernah dihukum karena melakukan tindak kejahatan (ditunjukkan dg Surat Keterangan dari Kepolisian).
* Tidak pernah diberhentikan dengan tidak hormat dari Instansi atau Badan Hukum Pemerintah maupun Swasta.

Kirimkan aplikasi disertai fotokopi ijazah S1 dan transkrip nilai (dilegalisir), pas foto 4x6 terbaru 3 lembar (tulis nama di belakang masing-masing foto), Curriculum Vitae dilengkapi no. telepon/ponsel yang bisa dihubungi, fotokopi KTP yang masih berlaku, Surat Keterangan Catatan Kepolisian, Surat Keterangan Sehat & Surat Keterangan Tidak Buta Warna dari Dokter, ditujukan kepada:

PANITIA SELEKSI 7 R 7
LEMBAGA PENDIDIKAN PERKEBUNAN
ASSESSMENT CENTRE
Jl. Jend. Urip Sumoharjo No. 100, Yogyakarta – 55222

Sebutkan kode posisi/formasi yang diminati di surat lamaran dan di sebelah kiri atas amplop lamaran, dan cantumkan pilihan lokasi tes (Yogyakarta atau Bandar Lampung). Lamaran diterima Panitia paling lambat tanggal 6 November 2009. Hanya pelamar yang memenuhi syarat yang akan dipanggil untuk mengikuti seleksi. Lamaran menjadi milik Panitia. Company Profile, persyaratan, dan tahapan tes dapat dilihat di website LPP Pengumuman peserta yang dipanggil untuk mengikuti Tes Tahap I dapat dilihat melalui website LPP pada tanggal 19 November 2009. Keputusan Panitia bersifat mutlak. Panitia tidak melayani surat menyurat & telepon yang berkaitan dengan hasil tes.

DOWNLOAD ALUR SELEKSI DISINI

Untuk keterangan lainnya silahkan lihat di situs LPPnya

Minggu, 18 Oktober 2009

PT AST Indonesia for SMK (semarang)(max8-11-09)

ELECTRONIC COMPONENTS MANUFACTURE

PMA Jepang sertifikasi ISO 9001 & ISO 14001
TEKNISI MEKANIK LISTRIK
Silahkan Login sebagai Pencari Kerja atau Silahkan isi formulir pendaftaran

Kualifikasi :
1. Pria maks 35 thn
2. Min SMK Listrik
3. Pengalaman diutamakan
4. Domisili Semarang dan sekitarnya
5. Sehat jasmani dan rohani / tidak cacat fisik
6. Bisa bekerjasama secara tim
7. Mempunyai insiatif dan kreatif

Kirimkan lamaran via email ke : Harry@ast.co.id

atau cantumkan kode LTK di sudut kiri atas amplop dan kirimkan via post ke :

PT AST Indonesia
Kawasan Industri Tugu Wijayakusuma
Technopark Blok A01
Jl Raya Semarang Kendal Km 12 Semarang

Mitsubishi Motor(max Oct, 31 2009)

PT Krama Yudha Tiga Berlian Motors is an authorized distributor for Mitsubishi Motors Corporation and Mitsubishi FUSO Truck & Bus Corporation in Indonesia. Currently we are looking professionals to join our team as
Staff of Plant & Assembly Engineering

Description

* Handling Plant & Assembly Engineering matters

Responsibilities

* Follow technical engineering data related with production assembly
* Check assembly process at Assembly Plant
* Maintain schedule, process, and follow progress of new/minor change model

Requirements

* Gender: Male
* Age: 22 - 25
* Status: Single
* Educational: Bachelor
* Major: Engineering, Industrial Engineering, Mechanical Engineering
* Experience: 1 years
* Skills: Good command in English, Computer literate, Able to read drawing 2D and 3D simulation (image), Have 4 wheel driving license (SIM A), Communicative

Staff of Field Marketing

Description

* Assisting in Field Marketing matters

Responsibilities

* Responsible for making market report
* Responsible for making dealer evaluation report
* Analysis sales data

Requirements

* Gender: Male
* Age: 21 - 24
* Status: Unspecified
* Educational: Diploma
* Major: Economics
* Experience: 0 years
* Skills: Good command in English, Computer, Good analytical skill

Staff of MMC - Field Service

Description

* Handling all service matters related with technical problem

Responsibilities

* PQR Handling
* Component/Vehicle test and monitor

Requirements

* Gender: Male
* Age: 22 - 25
* Status: Unspecified
* Educational: Diploma
* Major: Engineering, Mechanical
* Experience: 0 years
* Skills: Good command in English, Computer literate, Knowledge in automobile maintenance and service/repair

Staff of MFTBC - Field Service

Description

* Handling all service matters related with electrical problem

Responsibilities

* PQR Handling
* Component/Vehicle test and monitor

Requirements

* Gender: Male
* Age: 22 - 25
* Status: Unspecified
* Educational: Diploma
* Major: Engineering, Electrical Engineering, Mechanical
* Experience: 0 years
* Skills: Good command in English, Computer Programming, Knowledge in automobile service/repair

Staff of Domestic

Description

* Assisting in Ordering Inner Parts

Responsibilities

* Control Stock CKD
* Following CKD Ordering
* Following local vendor that used CKD Parts

Requirements

* Gender: Male
* Age: 21 - 24
* Status: Single
* Educational: Diploma
* Major: Engineering, Industrial
* Experience: 0 years
* Skills: Good command in English, Computer

If you are qualified and interested in the vacant position above, please email your complete resume (including your transcript and recent photograph) before October, 31 2009 to: recruitment@ktb.co.id This e-mail address is being protected from spambots, you need JavaScript enabled to view it . Should you need complete information please visit or website at the following link.

DHL-Admin Staff

DHL Supply Chain is the global leader in supply chain management,
providing customer-focused solutions to a wide range of industries. Its
comprehensive range of innovative logistics solutions encompasses the
complete supply chain from design and consulting through warehousing and
distribution services to integrated information management and
e-commerce support.

Due to our progressive expansion, particularly in the logistic business,
we are seeking highly motivated individuals to join our innovative team
for the position as mentioned below

Admin Staff

(Ref : 09.57EX023)

OBJECTIVE :

Reporting to Manager, will be responsible to compile, upload data and
control data and provide general customer service support

REQUIREMENT :

1. Graduate from reputable universities (min. GPA 3.00)

2. Mandarin speaking is must

3. Efficient and well organized, fast learner, good in analytical
thinking, attention to details and adaptable

4. Willing to work under pressure and overtime

5. Good documentation

6. Having knowledge in logistic is preferable

7. Willing to be stationed at Customer’s Office

Please send your resume not later than 7 (seven) days after this
advertisement to :

Recruitment

DHL Supply Chain

Menara Jamsostek lt. 12

Jl. Jend. Gatot Subroto Kav. 38

Jakarta 12710

E-mail : recruitment.id@dhl.com


 

All Indonesia Job Copyright © 2009 Premium Blogger Dashboard Designed by SAER